Run run run

Afgelopen jaar heb ik een aantal runnetjes gelopen, vaak in het buitenland en samen met mijn broer. Bijzonder voelt het vooral, dat we dat samen kunnen delen. Daarnaast is al dat trainen en runnetjes afgaan leuk, maar vooral ook intens. Alles heeft zo twee kanten. Ik ben er achter gekomen dat ik niet goed ben in meedoen voor het meedoen. Als ik mee doe, wil ik graag winnen of in ieder geval voor mijzelf een goede prestatie neerzetten. En dat is inmiddels ook een aantal keer gelukt. Te zien aan de bonken hout die inmiddels op mijn kast staan te pronken. πŸ˜‰ Grappig eigenlijk, want binnen mijn bedrijf richt ik mij vooral op het individuele proces van ontwikkeling en vind ik elke stap vooruit een feestje waard. Naar mijzelf toe werkt dit dus duidelijk even anders. Ik heb een mega grote, zelfs intense, prestatiedrang die duidelijk voor een soort van faalangst zorgt aangezien ik voor ieder belangrijk en onbelangrijk iets in mijn leven ontzettend nerveus kan zijn. Toch waardeer ik die prestatiedrang bij mijzelf ook en zou ik die niet willen veranderen. Het is wie ik ben. Het zorgt voor een soort van focus en alertheid, waar ik mij erg goed bij voel. En ook weer goed op functioneer in mijn werk.

Daarnaast word ik van rennen nog steeds ontzettend blij. Zorgt het ook nog steeds voor een leeg hoofd. En heel belangrijk: ik kan helder nadenken. Daarnaast krijg ik ook nog steeds de leukste ideetjes onder het lopen en ben ik alle prikkels van de dag onbewust aan het verwerken. Dat is allemaal ontzettend fijn, maar daarnaast kost rennen ook energie. Je put je lijf uit, je hebt tijd nodig om te herstellen. Ik voel me tijdens het rennen altijd een of andere super woman. Heerlijk gevoel. Alsof ik de hele wereld aankan. Klinkt bijna als een verslaving. En ik geloof ook daadwerkelijk dat dit zo is. Wel een gezonde verslaving. Maar soms mag een beetje minder ook.

De eerstvolgende trail die op de planning staat is de devilstrail (helse trail 42 km en 650 HM) in Nijmegen in oktober. Die trail ga ik lopen adh van een trainingsschema van Stans van der Poel. Trainen volgens de methode waarmee wij werken binnen de energie studio. Heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Dat schema begint pas in de week na de zomerfeesten! πŸ˜€ Tot die tijd even geen georganiseerde trailruns en geen trainingen volgens uberhaupt een schema. Ontspannen sporten op de momenten dat ik daar zin in heb. Zonder prestatie.Β En dat voelt voor nu best fijn.Β Zeker in combinatie met werk en de opleiding die ik nog aan het volgen ben. En met de zomer in aankomst. Ik hoef mij dan niet meer schuldig te voelen over een avondje wijnen en bbqen tot in de late uurtjes. Iets meer aandacht voor het onderdeel ontspannen. Ontspannen op een andere manier dan rond rennen in het bos.Β Ik kan wel een hele reeks fijne dingen bedenken…. Uitslapen, social stuff, festivalletje, boek lezen, biertjes drinken, ontspannen rennen en rondfietsen, lekker beetje sporten, aan de Waal liggen…… Iets met balans houden toch?!
Be continued……..

IMG_6280

IMG-20170428-WA0005

IMG_6543

IMG-20170527-WA0022 (2)

IMG-20170525-WA0020

IMG_8223 (4)

IMG_20180124_184951_052

IMG_8351

IMG_8302

20180324_135507FB_IMG_1522103815547

Plaats jouw reactie. Jouw mailadres wordt niet getoond. Verplichte velden zijn gemarkeerd *